Je po voľbách. Zvyknime si na pravidlá?
Projekt prípravy “Nového zákona o športe” - projekt, ktorý sa môže stať vzorom
Projekt prípravy "Nového zákona o športe" uzrel svetlo sveta začiatkom roka 2014. Jeho forma, spôsob vývoja, pracovné prostredie a personálny aparát môžu vytvoriť predpoklady pre kvalitný výsledok spoločnej snahy - zákon, ktorý na základe poznania, spoznania, vedomosti a invencie komplexne upraví nielen právne vzťahy vznikajúce v oblasti športu moderným, kvalitným, prepracovaným a hĺbkovým spôsobom.
Prínos úspešných športovcov do športu - na otázky UčPS odpovedá Richard Lintner
Na otázky UčPS týkajúce sa možných prínosov úspešných športovcov do manažovania slovenského športu odpovedá pán Richard Lintner, hokejovy Majster sveta z Goteborgu 2002, bronzový medailista z Helsínk 2003, mnohonásobný reprezentant Slovenskej republiky v ľadovom hokeji, účastnik zimných OH 2002 a Svetového pohára 2004.
Rozprávka o 70 melónoch
Náš šport potrebuje radikálne zmeny
Novela zákona o športe - stav návrhu novely po medzirezortnom pripomienkovom konaní, v akom sa predkladá na rokovanie vlády SR
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR po vyhodnotení pripomienok z medzirezortného pripomienkového konania predložilo návrh novely zákona o športe do ďalšieho legislatívneho procesu - na rokovanie vlády SR a jej poradných výborov. Prinášame Vám znenie návrhu s dôvodovou správou.
Legislatívne materiály boli publikované na portáli právnych predpisov SLOV-Lex - TU
Stanovisko UčPS ku kľúču delegátov
Pracovná skupina Učenej právnickej spoločnosti Vám v tomto článku prináša rozsiahle stanovisko k výkladu ustanovení zákona č. 440/2015 Z. z. a o zmene a doplnení niektorých zákonov týkajúcich sa inštitútu kľúča delegátov.
Všeobecná časť DôVODOVEJ SPRÁVY k návrhu ZÁKONA o ŠPORTE - k INFORMAČNÉMU SYSTÉMU ŠPORTU (z roku 2015)
V súvislosti s diskusným stolom na tému "Informačný systém športu", ktorý v "Klube pod lampou" dňa 4. novembra 2019 organizovala UčPS sme "oprášili" časť obsahu všeobecnej časti dôvodovej správy k návrhu zákona o športe z roku 2015, ktorá sa týkala IS športu.
V tejto časti dôvodovej správy bol publikovaný schválený zámer zákonodarcu, čo sa týka budovania IS športu, jeho poslania a cieľov, ktoré mal pre slovenskú spoločnosť plniť. Na základe faktov o dnešnom stave IS športu sa to však javí tak, že tento legislatívny materiál si noví správcovia vecí verejných pre oblasť športu po schválení zákona o športe, resp. po voľbách konaných v roku 2016, už neprečítali, lebo realita budovania IS športu počas posledných 4 rokov bola diametrálne odlišná.
Slováci vedia napísať pekné i veľmi hodnotné odborne zvládnuté programové, koncepčné či strategické dokumenty. Ich dôsledné napĺňanie v reálnom živote, dodržiavanie zákona a dlhodobý postup týchto dokumentov zo strany samotného štátu a jeho orgánov je však základným problémom dobrej správy vecí verejných na Slovensku.
Ako potom môžme očakávať, či vyžadovať dodržiavanie právneho poriadku a akceptovanie koncepčných zmien zo strany občanov a právnických osôb, ak im v tom nie je príkladom už ani samotný štát ?
Na Slovensku potrebujeme zásadnú kvalitatívnu zmenu v prístupe k správe veci verejných, k dodržiavaniu zákona a vyžadovaniu jeho dodržiavania zo strany samotného štátu, jeho funkcionárov ale aj iných verejných autorít !
Harmonogramy prípravy novely zákona
Kluby a športovci majú nárok na pomoc z tzv. balíčka prvej pomoci Podľa Jaroslavy Lukačovičovej môžu kluby požiadať o pomoc štátu – ak sa predčasne nezľakli
Zdroj: Rozhovor s Jarkou Lukačovičovou bol publikovaný dňa 8.4.2020 v denníku Šport na strane 8.
https://m.aimg.sk/magaziny/add6e51ce8e09cb9b4e90f4abe40b13b.pdf
Kto bude riešiť pracovnoprávne spory profesionálnych športovcov a klubov v športe alebo – prečo je (vždy) nutné hľadieť z výšky:
Prejednávanie sporov medzi športovcami a športovými klubmi v prípade, ak v danom športe existoval rozhodcovský súd bolo lokalizované a charakterizované ako súkromnoprávne rozhodovanie sporov "vo vnútri" danej športovej organizácie - teda vo vnútri daného športového, zväčša národného zväzu. Ak si daný národný športový zväz takýto rozhodcovský súd v súlade so zákonom č. 244/2002 Z.z. (o rozhodcovskom konaní) zriadil, zaviazal svojich členov k povinnosti spory vzniknuté medzi členmi, alebo medzi členmi a samotným zväzom predkladať výlučne pred tento rozhodcovský súd. Dochádzalo tak k vylučovaniu právomoci všeobecného súdnictva, a športové spory ostávali "doma", teda vo vnútri športového odvetvia. Konanie pred rozhodcovským súdom má však limity v zákone č. 244/2002 Z.z., ktorý okrem iného implicitne ustanovuje, že v rozhodcovskom konaní nie je možné prejednávať pracovnoprávne spory, čo potvrdzuje aj ustanovenie § 14 zákona č. 311/2001 Z.z. (Zákonník práce). Kam teda so spormi vyplývajúcimi zo zmlúv o profesionálnom vykonávaní športu v zmysle "nového zákona o športe", keď zákonodarca špecificky ustanovil, že tieto vzťahy majú pracovnoprávny charakter, ale neplatí na nich plošne Zákonník práce? Na uvedenú otázku sa pokúsi autor nájsť odpoveď, ktorú sa pokúsi formulovať ako stručnú, jasnú a ako odpoveď s "prakticistickým ťahom na bránku".